loader image
socialmediatool

De social media tool MeetEdgar

Wat is MeetEdgar

Al langere tijd was ik op zoek naar een goede social media tool om mijn content op een gemakkelijke manier in te plannen en laten publiceren. Voorheen werkte ik met Hootsuite en Buffer. Nadeel van deze social media tools vond ik dat ik zelf regelmatig moest kijken of mijn ‘queue’ oftewel wachtrij/voorraad nog voldoende content items bevatte.

Via een andere ondernemer kwam ik MeetEdgar op het spoor. Deze social media tool is écht mindblowing, er is zo over nagedacht. Uit alles blijkt dat MeetEdgar écht met je meedenkt. Hij zorgt er namelijk voor dat je queue altijd vol is. MeetEdgar recycled al je content items op een regelmatige basis. Hoe vaak een item herhaald zal worden is mede afhankelijk van het aantal contentitems in je bibliotheek en hoe je je publicatieschema hebt ingericht.

Je hoeft dus eigenlijk nooit meer bang te zijn dat je voorraad leeg is. MeetEdgar regelt alles voor je.

Wat kan MeetEdgar?

In de bibliotheek van MeetEdgar, dit is de verzamelplaats van al jouw content items voor alle social media kanalen, kun je zelf content items toevoegen. Als je website in het Engels is, kun je MeetEdgar ook content items van je website en logs laten halen. Hij maakt er dan korte  content items van. Super handig natuurlijk, want het betekent dat je nieuwe blogs allemaal automatisch ‘gelanceerd’ worden op social media en dat allemaal via deze tool. Het nadeel is dat dit nog niet in het Nederlands mogelijk is. Dat zou voor mij helemaal ultiem zijn. Alles wat MeetEdgar trouwens voor je bedenkt moet je altijd nog wel eerst goedkeuren. Er wordt niks gepubliceerd wat jij niet hebt goedgekeurd. Je hoeft niet bang te zijn dat je de grip op je social media verliest. Jij bepaalt wat er in je queue komt.

meetedgar_schedule

Een social media tool die content recycling makkelijk maakt

Ik ben echt een voorstander van contentrecycling. Waarom zou je alles wat je ooit hebt geschreven maar 1 x publiceren? Ga maar na, veel mensen scrollen op social media en zien jouw bericht vaak niet eens voorbij komen in hun feed. Er wordt namelijk geschat dat de levenscyclus van een update op social media zeer kort is. Dit heeft allemaal met de verschillende algoritmes te maken.

Door iedere keer jouw contentitems te recyclen en opnieuw te delen met je volgers, zul je steeds meer mensen bereiken en hoef je niet iedere week iets nieuws te verzinnen.

Een schema in MeetEdgar aanmaken

In MeetEdgar kun je naast de categorieën waar ik het eerder over had, ook een publicatieschema aanmaken per social media kanaal. Wil je elke dag om 10 uur op Instagram een bericht publiceren, dan kun je dit gemakkelijk inregelen in het schema. Wil je liever dat MeetEdgar ‘random’ berichten publiceert op maandagmiddag en vrijdagavond….dat kan ook. Niks is te gek en MeetEdgar regelt het.

Waar je wel op moet letten is dat je zelf moet blijven reageren op je social media kanalen. Als jij een vraag stelt aan je volgers maar jij reageert vervolgens niet meer dan zullen je volgers snel afhaken. Hoe gelikt je social media content ook is. Mijn tip daarbij zou zijn is dat je hiervoor een paar vaste momenten op de dag prikt en deze momenten in je agenda zet.

Voordelen van de social media tool MeetEdgar

  1. Variaties
    Zodra je een contentitem gaat opvoeren in MeetEdgar kun je meteen één of meerdere variaties op dit item schrijven. Deze variaties zal MeetEdgar ook afwisselen in je queue. Je kunt ervoor kiezen om de tekst iets aan te passen in de variaties, of er een andere visual bij te plaatsen. Het kan natuurlijk ook dat je een bericht liever eenmalig wilt publiceren. Denk bijvoorbeeld aan een bericht speciaal voor de aankomende Feestdagen of een speciale korting die maar op een bepaalde dag geldig is.

  2. Eenmalig publiceren
    In de social media tool MeetEdgar kun je ook aangeven dat een bericht maar 1 keer gepubliceerd mag worden. Je kunt ook aangeven wanneer dit precies moet gebeuren (via scheduling). Dit is het principe zoals je dat in Buffer of Hootsuite gewend bent.

  3. Categorieën aanmaken
    Een ander voordeel vind ik dat je categorieën kunt aanmaken. Als je zoals ik werkzaam bent voor meerdere opdrachtgevers, is het handig om per opdrachtgever een categorie aan te maken. Op het moment dat je een content item in de bibliotheek publiceert, geef je direct aan voor welke categorie dit item is geschreven. Zo kun je nooit in de war raken met andere opdrachtgevers en hun content items. 

  4. Een echte helpdesk
    Ik heb het nog niet nodig gehad maar de helpdesks van Buffer en Hootsuite zijn alleen maar via mail bereikbaar. Als je geluk hebt ontvang je binnen een week een reactie. MeetEdgar garandeert dat je binnen 48 uur een reactie hebt. Je kunt met helpdeskmedewerkers mailen of bellen.

Kortom, ik ben erg enthousiast over MeetEdgar, het is een social media tool die écht met ondernemers meedenkt, werk uit handen neemt en intuïtief werkt. Het installeren en opzetten van je account is simpel en het werkt allemaal meteen. Zo fijn!

Oh ja dat vergeet ik nog te vermelden. Zodra je je hebt aangemeld voor de social media tool MeetEdgar ontvang je direct een persoonlijke mail van de CEO Laura Roeder. Dit kwam op mij heel authentiek over. Bij MeetEdgar snappen ze hoe het werkt. 

Wat is het verschil tussen MeetEdgar en Buffer en/of Hootsuite?

Het grootste verschil tussen de social media tools Buffer, Hootsuite en MeetEdgar is dat je bij MeetEdgar nooit een lege queue zult hebben.

Bij Buffer en Hootsuite zal je er regelmatig tegenaan lopen dat er opeens al een paar dagen niks meer is gepubliceerd omdat je queue leeg bleek te zijn. Super onhandig! Je moet dan met gierende banden weer content gaan schrijven, de content opnieuw inplannen en over een paar weken wéér iets gaan schrijven en weer gaan plannen. Wat een gedoe. 
MeetEdgar zorgt voor een doorlopende plaatsing en mixed al deze berichten. Er zit dus ook geen vaste regelmaat in. En heb je weer een nieuw content idee dan plaats je dit meteen in je bibliotheek en MeetEdgar zorgt ervoor dat ook dit bericht weer regelmatig gerecycled wordt. Echt een super tool als je het mij vraagt.

Het verschil zit hem wat mij betreft dus enorm in het werk uit handen nemen. Als doorgewinterde organizer houd ik hier enorm van. Weer iets waar ik me niet druk om hoef te maken. Heerlijk! Nee ik heb geen aandelen in MeetEdgar, ik ben gewoon enthousiast en wil daarom deze social media tool graag onder de aandacht brengen. Meer informatie of je aanmelden? www.meetedgar.com

Anderen lezen ook graag ons blog over social media uitbesteden.

Plaats een reactie