digitale marketing

Digitale marketing tips 2020

In dit artikel vind je 4 digitale marketing trends voor 2020.

 

1. Maak inhoud voor een wereldwijd publiek

Het lijkt logisch om inhoud te maken op basis van de locatie van uw bedrijf en uw publiek. Uw publiek kan echter globaler zijn dan u zich realiseert. 

YouTube-trends laten zien dat mensen van buiten de VS 60 procent van de kijkers vormen, van inhoud die door YouTube-makers in de VS is geproduceerd. Dit onderzoek heeft betrekking op de mode-industrie en heeft krachtige implicaties voor online retailbedrijven.

Meer mensen dan ooit hebben toegang tot internet en mobiele telefoons. Hiermee moet u overwegen om inhoud voor een wereldwijde markt te maken. Een manier om inhoud te maken die internationaal aantrekkelijk is, is door voorbeelden van succesvolle bedrijven uit andere landen te gebruiken. 

U kunt ook verwijzen naar grote evenementen zoals voetbal of zelfs wereldwijde merken die bijna overal aanwezig zijn. Mensen zullen verhalen waarderen die meer divers zijn, en ze zullen zich kunnen verhouden tot grote, wereldwijde fenomenen. 

2. Gebruik video's om aankoopbeslissingen te ondersteunen

Mensen volgen geen eenvoudig lineair pad om online een product te kopen. Er zijn een aantal contactpunten waar uw publiek onderzoek doet, voordat ze een aankoop doen. Ze gaan heen en weer op zoek naar nuttige informatie. 

Veel online shoppers gebruiken videoplatforms om hun koopbeslissingen te informeren. Ze zijn op zoek naar video’s die vragen beantwoorden over wat te kopen en wanneer. Productuitzendingen en aanbevelingen van YouTubers spelen ook een belangrijke rol in de zoektocht van een koper naar informatie.

Video-inhoud en videomarketing kunnen uw merk helpen conversies te stimuleren. U kunt bijvoorbeeld instructievideo’s, productvergelijkingen of productdemonstraties maken. Je kunt ook contact opnemen met influencers en YouTubers om producten te presenteren.

3. Gebruik automatisering in digitale marketing

De laatste jaren zijn er veel zeer toegankelijke tools bijgekomen om te automatiseren. Vaak is er geen of beperkte programmeerkennis nodig om uw digitale marketing te automatiseren. 

U kunt automatisering gebruiken om digitale marketing te stimuleren, gepersonaliseerde ervaringen te bieden en uzelf veel tijd te besparen. Hier zijn een paar verschillende manieren waarop automatisering uw marketing kan ondersteunen:

  • Klanten identificeren, verwerven en koesteren.
  • Identificeer mensen met een sterke intentie.
  • Segmenteer gebruikers volgens hun zoekintentie.
  • Voorspel toekomstig gedrag op basis van gedrag uit het verleden.
  • Krijg een geïntegreerd beeld van uw klant en lever gepersonaliseerde inhoud.
  • Beheer en optimaliseer advertentiecampagnes.

Binnen Growth Hacking speelt dit bijvoorbeeld ook een belangrijke rol. Wij passen automatisering uitgebreid toe in digitale marketing voor onze klanten. Dit bespaart hen veel kosten.

Het is duidelijk dat automatisering de inspanningen van uw bedrijf kan ondersteunen en we raden je van harte aan om dit te onderzoeken.

4. Word persoonlijk

Grotere personalisatie is een must voor digitale marketing in 2020. Zoals uit het vorige punt blijkt, kan automatisering een grote bijdrage leveren aan de digitale marketing strategieën van een bedrijf. Het is ook een geweldige manier om meer personalisatie te leveren.

Gebruik machine learning om een gepersonaliseerd bericht voor de juiste klant te plaatsen. Zo kunt u ook de geschiedenis van een koper bekijken om het volgende product aan te bevelen dat hij zou moeten kopen en berichten voor hem te creëren.

Ondersteun bovendien uw team bij het maken van meer gepersonaliseerde inhoud met behulp van klantrelatiebeheer (CRM), analyse en andere automatiseringstools om de profielen van uw klanten op te bouwen.

Zodra u weet wie uw klanten zijn, kunt u vervolgens unieke koppen, beschrijvingen en inhoud maken. Vervolgens kunnen automatiseringstools helpen om ze op het juiste moment aan de juiste mensen te leveren.

Digitale marketing in 2020

Het is duidelijk dat een groot bereik, video, automatisering én personalisatie een grote rol gaat spelen in de toekomst van digitale marketing. 

Bedrijven die achterblijven in automatisering zullen moeite hebben om klanten te veroveren en kunnen hun marktaandeel verliezen. Gebruik deze tips om in 2020 op voorsprong te komen!

Dit artikel is geïnspireerd op een bijdrage door adage.com 

Wil je sparren over jouw digitale marketing?

Ik vind het leuk om vrijblijvend met je mee te denken. Neem gerust contact op.

of

Barry van Aart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *