Je blog kun je natuurlijk ook veranderen in een video. Video’s zijn enorm geschikt als social media content maar ook als korte introducties op je website (per pagina, onderwerp). Een video met ondertiteling is helemaal ideaal. Uit onderzoek is gebleken dat video’s met ondertiteling veel beter bekeken worden dan video’s zonder omdat je nu eenmaal niet altijd video’s met geluid kunt beluisteren (als je bijv. in een collegezaal zit of even geen oortjes voor je telefoon bij je hebt). Video’s opnemen is voor veel ondernemers erg spannend. Video kan confronterend en kwetsbaar zijn. Je wilt je niet verspreken, je wilt geen rare gezichten trekken en niet teveel met je handen in beeld zwaaien. Bedenk dat niemand perfect is en iedereen zich wel eens verspreekt, hoe erg vind jij het als je een dergelijke video bekijkt? Wees daarin dan ook niet te hard voor jezelf. Probeer het gewoon uit.
Ik hoop dat dit blog je een aantal inzichten heeft gegeven wat je met 1 blog tekst allemaal kunt doen.
Anderen lezen ook ons blog over contentstrategie.