Contentstrategie

Jouw contentstrategie in 2020

Het belang van een contentstrategie

Je weet waarschijnlijk dat contentmarketing inmiddels van een cruciaal belang is voor bijna elk bedrijf om de online zichtbaarheid te verbeteren. Met een contentstrategie ga je daar planmatig mee om.

Goede content leidt tot meer interactie en betere SEO prestaties. Het is daarom belangrijk om goed na te denken over de doelgroep (persona’s), welke kanalen/social media zij gebruiken en welke informatie zij zoeken. Er zijn vervolgens verschillende manieren om daar onderzoek naar te doen. Dit artikel gaat vooral in op de rol van contentplanning binnen de contentstrategie.

Hoe een contentplanning je helpt

Interactie en relevantie nemen toe als je aansluit op actuele thema’s. Om te zorgen dat je hier planmatig mee omgaat, is een contentplanning erg handig. Hiermee kan je vooruit plannen welke momenten voor jou van belang zijn en op welke actualiteiten je wanneer in wilt spelen. 

Eventuele gaten in de planning worden inzichtelijk en kunnen opgevuld worden met meer generieke content. Ook is het belangrijk om een mix te maken van verschillende soorten content, zoals: Informatieve- Engagerende- en Inspirerende content.

Content creatie

Je hebt nu een strategie en een planning gemaakt. Daarmee weet je wanneer je content gaat plaatsen, op welke kanalen en met welk doel. 

Vervolgens is het tijd voor de implementatie. Je planning helpt je om in te spelen op actuele onderwerken. Je kan nu je artikelen gaan schrijven! Hier vind je een paar schrijftips om je op weg te helpen.

Ervaring leert dat het uitvoeren van je contentstrategie wel wat toewijding vraagt. Je kan het natuurlijk ook laten doen. Een Virtual-assistant kan je daar perfect bij ondersteunen.

Kan ik je helpen met je contentstrategie?

Ik vind het leuk om vrijblijvend met je mee te denken. Neem gerust contact op.

of

Virtual Assistant contact

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *