Onze visie op Online zichtbaarheid

Online zichtbaarheid: Core business?

Voor de meeste ondernemers is het ontwikkelen van de online zichtbaarheid van hun onderneming geen core-business. Daarom kost het vaak veel tijd en energie om daaraan te werken. Dat terwijl voor veel ondernemers een groot deel van de omzet inmiddels online gegenereerd wordt. Als dat nog niet zo is,liggen daar vaak wel grote kansen.

Data en analyse zijn koning

Goede inzichten zijn van essentieel belang. Enerzijds om het effect van de inspanningen te meten, maar ook om op basis van feiten, het effect van experimenten te meten. Het is van belang om marketing investeringen te verantwoorden.

Een goed geoptimaliseerde website

Een goed geoptimaliseerde Website blijft de basis. In onze visie is een goede website nog steeds een centraal punt in de ontwikkeling van Online zichtbaarheid.

Dit betekent een website die snel laadt en geoptimaliseerd
is voor zoekmachines. Voor bezoekers moet deze intuïtief werken, met
interessante content en aanlokkelijke call to actions.

Dynamische landingspagina’s belangrijker dan statische
homepage

Binnen die goed werkende website is het belangrijk om verschillende doelgroepen/proposities te definiëren en hierop verschillende pagina’s
in te richten.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat websites met 10-15
landingspagina’s, 55% meer converteren, dan pagina’s met minder dan 10 landingspagina’s.

Uitgekiende Content strategie & Social media zijn
belangrijk

Om hoge online zichtbaarheid te realiseren moet er
regelmatig nieuwe en relevante content ontwikkeld worden. Wij geloven erin dat dit een strategische benadering vraagt. Wie zijn mijn (potentiële) klanten, welke kanalen gebruiken zij en welke content vinden zij interessant?

Het vergroten van Online zichtbaarheid: geen sprint, maar
een marathon

Helaas, er is geen quick fix. We kunnen een basis
neerzetten, maar het vervolg is dat die planmatig uitgebouwd moet worden voor lange termijn succes.

Wij leveren daarom als Virtual Assistant ook ondersteuning bij het bepalen van de contentstrategie, het blijvend creëren van nieuwe content, email-marketing en het beheren van Social media.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Wil jij even sparren over je online zichtbaarheid? Of zoek je een Virtual Assistant?

Ik vind het leuk om vrijblijvend met je mee te denken. Neem gerust contact op.

of

Virtual Assistant contact Caroline van Aart