Als bedrijfseigenaar komt er een moment dat je hulp kunt gebruiken. Je bedrijf maakt steeds meer winst maar de taken stapelen zich tegelijkertijd op.
Op sommige dagen zie je door de bomen het bos niet meer. Dat zijn van die momenten dat je beseft dat je hulp kunt gebruiken. Iemand die bijvoorbeeld jouw webshop bestellingen verzorgt, die jouw complete mailbox en agenda beheert en iemand die écht met je meedenkt. Dan kan een virtual assistant dé uitkomst voor jou zijn. Maar hoe pak je het inhuren van een virtual assistant aan? Dat leg ik hieronder uit aan de hand van de volgende punten:
– Hoe pak ik het inhuren van een Virtual Assistant aan?
Hoe pak ik het inhuren van een VA aan?
De eerste stap als bedrijfseigenaar is het opstellen van een lijst met taken die je wilt uitbesteden. Schrijf alle taken op die in je opkomen. Laat je nog niet leiden of dit ook allemaal financieel haalbaar is, schrijf in eerste instantie gewoon álles op wat in je opkomt.
Nadat je alles hebt genoteerd, bekijk je of je een structuur in de taken kunt ontdekken. Met als resultaat dat je precies weet welk type virtual assistant je wilt werven. Zijn het meer technische taken die je hebt genoteerd of vooral administratieve? Is het van alles wat en kun je er echt geen structuur in ontdekken, dan is dat ook geen probleem.
Nu je weet wat voor soort taken je wilt uitbesteden is het verstandig om voor jezelf een budget te bepalen. Wat wil je iedere maand maximaal kwijt zijn aan het inhuren van een virtual assistant? Op deze manier weet je hoeveel uur én dus ongeveer ook hoeveel taken je kunt laten uitvoeren per maand.
Goed om te beseffen is dat het uurtarief van een virtual assistant in Nederland doorgaans ligt tussen de €40,- en €55,- euro ex btw per uur. Dit is vooral afhankelijk van de ervaring en diverse opleidingen die de virtual assistant heeft gevolgd.
Op zoek naar de juiste virtual assistant
Als je uit de lijst met taken die je wilt uitbesteden een bepaalde structuur hebt kunnen ontdekken, dan wil je werven op dat specialisme. Stel dat je veel administratieve klussen wilt uitbesteden, zoek dan specifiek naar een administratieve virtual assistant. Heb je juist een boekhoudkundige virtual assistant nodig? Werf dan op dat specialisme. Er zijn veel virtual assistants in Nederland die zich specialiseren. Dat is voor jou als bedrijfseigenaar interessant, omdat deze virtual assistants enorm gespecialiseerd zijn en altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws en de allernieuwste ontwikkelingen op dat gebied. Een echte professional dus.
Heb je juist een allround virtual assistant nodig? Dan is ook dat aanbod enorm. Er zijn genoeg virtual assistants in Nederland die zich juist niet willen specialiseren omdat ze de diversiteit zo leuk vinden. Daar ben ik er 1 van :). In dit artikel lees je meer over welke virtual assistant bij jou past.
Aan de slag met elkaar
Zodra je bent gaan werven zal je merken dat je mailbox overspoeld wordt door aanmeldingen. Er zijn inmiddels in Nederland zoveel virtual assistants werkzaam, dat bij iedere vacature die vrijkomt er tientallen aanmeldingen binnenkomen.
Maak het jezelf daarom gemakkelijk en plan een vrijblijvend gesprek met ons in. Aan de hand van een handige checklist krijg je snel inzicht in waar jouw ondersteuningsbehoefte ligt.
Zoals je misschien al op onze teampagina hebt gezien, zijn we een mooi team van professionals. Wat ons kenmerkt is dat we allemaal types zijn die ervan houden de mouwen op te stropen. Niet teveel praten, vooral doen maar wel altijd in overleg met jou.
Lees hier meer hoe je samenwerkt met een virtual assistant. Ik wens je veel succes met het inhuren van jouw virtual assistant!
Of het nou gaat om het ontzorgen van collega's of het organiseren van een personeelsreis, het is Caroline toevertrouwd. Ik vond het heel prettig om met haar te werken. Als manager mag je je gelukkig prijzen met een assistente als Caroline"
Er is haar nooit iets te veel. Ze denkt en handelt snel. Het is een vrolijke meid en ze gaat altijd voor de kansen en de mogelijkheden. Een echte multitasker!!"
Caroline kan oppakken, doorpakken en daarmee ontzorgen. Ziedaar het profiel van een directie-, bestuurs- en managementsecretaresse, zoals ik haar een paar jaar in werksituatie heb mogen beleven bij de startup van de gemeente Molenwaard, de eerste gemeente zonder gemeentehuis, digitaal, dichtbij en persoonlijk.
In deze vernieuwende situatie voelde Caroline zich als een vis in het water. De tevredenheid over de kwaliteiten die Caroline inbracht was enorm groot, van 'hoog' tot 'laag'!"
Vrijblijvend sparren over het inhuren van een Virtual Assistant? Plan hieronder jouw gesprek
Ik vind het leuk om vrijblijvend met je mee te denken. Neem gerust contact op.
of