Home » Virtual-assistant
Virtual Assistant (VA)
De #1 oplossing voor technische en administratieve uitdagingen!
Heb jij als ambitieuze ondernemer:
- Een to do lijst van hier tot Tokio en het lukt je niet om een groot deel ervan af te vinken;
- Een website die je wilt updaten maar weet je niet waar je moet beginnen;
- Moeite om dagelijks weer posts te bedenken voor jouw social media;
- Behoefte aan een nieuw CRM systeem maar weet je niet welke moet je kiezen;
Een overvolle agenda waar je graag structuur in wilt hebben maar je weet niet zo goed wat een handige structuur is voor jou.
Dan is een Virtual Assistant de oplossing voor jou!
Hoe zou het voor je zijn als:
- Je technische en administratieve uitdagingen niet langer zelf hoeft op te pakken;
- Je meer tijd hebt voor activiteiten die jij belangrijk vindt;
- Je structuur en overzicht krijgt door handige actie/project planningstool;
- Je meer focus krijgt en hierdoor productiever kan werken.
Shift Office Support helpt jou aan een ervaren, flexibele Virtual Assistant (VA) die alle technische en administratieve uitdagingen voor jouw bedrijf oppakt.
"Ik vond het heel prettig om met haar te werken. Als manager mag je je gelukkig prijzen met zo'n assistente
"Er is haar nooit iets te veel. Ze denkt en handelt snel. Het is een vrolijke meid en ze gaat altijd voor de kansen en de mogelijkheden. Kortom: een echte multitasker!!
Wat doet een Virtual Assistant voor je?
Een Virtual Assistant (VA) helpt jou door plaats en tijd onafhankelijk het werk proactief en volgens afspraak bij je weg te nemen.
Een Virtual Assistant is jouw PA op afstand
Bespaar tijd en verbeter je focus, door terugkerend werk te delegeren. Je hebt als het ware een Personal Assistant, waarmee je virtueel samenwerkt.
Om die dingen op te pakken die jou teveel tijd en energie kosten
- Organisatie van evenementen en meetings;
- Deelnemersadministratie;
- Leads – contact en CRM beheer;
- Beheer van de website;
- Coördinatie en boeken van reizen;
- Teksten redigeren.
Allemaal goed geregeld en zonder zorgen. Kortom: daardoor boek jij tijdswinst en houd je bovenal focus op wat écht belangrijk is.
Social media is arbeidsintensief
Je zit op LinkedIn, Instagram en/of Pinterest. Het is lastig om gestructureerd, herkenbaar en regelmatig te blijven posten.
Dat regelen wij voor je. Het enige dat we van je nodig hebben is informatie over je bedrijf en jouw passie.
Content = king
Goede en onderscheidende content wordt steeds belangrijker. Wij zorgen bijvoorbeeld voor mooie geoptimaliseerde content en zorgen er daarnaast voor dat het gepost wordt met bijbehorende, engagerende foto’s.
Bijvoorbeeld om te posten in blogs, Social media of email-marketing campagnes.
Planmatige aanpak
Een planmatige aanpak is belangrijk als het gaat om contentcreatie.
Ten eerste geven we je advies over de contentstrategie en hoe jij je het beste kunt profileren. Ten tweede brengen we dit doormiddel van een overzichtelijke contentkalender in de praktijk.
Het resultaat is een herkenbare en structurele aanwezigheid op (Social) media kanalen. Cruciaal voor de moderne ondernemer.
Wil je daarnaast breder analyse & advies over hoe je online beter zichtbaar kan worden en hierin echt stappen zetten? Dan is ons pakket Online zichtbaarheid misschien interessant.
Creëer focus door routinematig werk uit handen te geven
Bespaar tijd (gemiddeld zo’n 2 uur per dag) door je bijvoorbeeld niet meer bezig te houden met je inbox en agenda. Door mijn slimme werkwijze hoef jij niet meer alle mails door te spitten maar zie je in 1 oogopslag waar je nog aandacht aan moet besteden. De rest is al afgehandeld, conform de afspraken die we vooraf maken.
Tijdbesparing door slim automatiseren
Als Social Media Manager gebruiken we om te automatiseren, de nieuwste tools, zoals MeetEdgar, Autorespond, Buffer en Hootsuite. Daardoor gebruiken we de tijd zo efficiënt mogelijk.
Het resultaat is dat jij tijd over houdt en je zaken goed geregeld hebt. En misschien wel belangrijker: je klanten ervaren een snelle opvolging.
✔ Sleutel naar meer Focus en snellere Groei ✔ Taken Snel en Zorgvuldig geregeld ✔ Geen verrassingen door heldere afspraken
Wist je dat bijna alle terugkerende taken, door ons op afstand kunnen worden uitgevoerd?
Veel gestelde vragen over een Virtual Assistant
Wat is een Virtual Assistant?
Een Virtual Assistant is een persoonlijke assistent die – op afstand, allerlei werkzaamheden uitvoert om je te ondersteunen.
Lees bijvoorbeeld ook deze tips over het inschakelen van een Virtual Assistant of ons artikel over de verschillende Virtual Assistant types.
Welke taken kan ik bij de Virtual Assistant neerleggen?
Dat kan heel breed zijn. Voor veel klanten doen wij bijvoorbeeld de volgende taken:
- Agenda en email beheer;
- Organisatie van evenementen en meetings;
- Maken van visuals;
- Deelnemersadministratie voor trainingen/masterclasses bijhouden;
- Teksten redigeren en schrijven;
- Afhandeling van facturen;
- Regelen van cadeaus, relatiegeschenken en reizen;
- Beheer van Social media;
- Schrijven van blogs.
Kortom: daag ons maar uit. We hebben verschillende experts in ons netwerk, dus waarschijnlijk kunnen we het wel aan 🙂
Hoe zit het met privacy en beveiliging?
Dit vinden we een heel belangrijke vraag. We sluiten altijd een geheimhoudingsverklaring af, waarin de afspraken nauwkeurig zijn vastgelegd. Gegevens slaan we op in beveiligde cloud-diensten en ook wachtwoorden, worden opgeslagen in een digitale kluis.
Wat als de Virtual Assistant afwezig is?
Wij werken met een aantal vaste Virtual Assistants. Zo is er altijd een geschikte vervanging, als dat nodig is.
Hoe werkt het op afstand samenwerken met een VA?
Kan ik er ook makkelijk mee stoppen als ik dat wil?
We hopen natuurlijk dat we je heel lang blij kunnen maken met onze service. Maar als je wilt stoppen doen we niet moeilijk. We hanteren een opzegtermijn van 1 maand.
Kan iedereen Virtual Assistant worden?
Ik spreek vaak secretaresses, marketing experts, communicatie medewerkers of andere ondersteuners die mij vragen hoe je virtual assistant kan worden. Ik heb mijn ervaringen daarom op een rij gezet. Check deze post > virtueel assistent worden
Hebben jullie ook Virtual Assistant Matching?
Jazeker, wij helpen je graag een flexibele, ervaren Virtual Assistant uit ons netwerk. Gratis en voor niets. Het enige wat je betaalt is het uurtarief van de Virtual Assistant. Meer daarover lees je hier.
Bereik het met een Virtual Assistant!
Als ondernemer bruis je van de ideeën, maar je krijgt ze door tijdgebrek vaak niet geïmplementeerd. Dit is voor veel ondernemers de realiteit.
Maar nu het goede nieuws: een Virtual Assistant is jouw oplossing! Je eigen Personal Assistant op afstand.
Mijn ervaring is dat je daarmee per week minstens 8 uur over kan houden. Bedenk je eens wat jij met al die extra tijd kunt doen!